暴風雪を乗り越え、輝く女王・燕岳

2021.12.30(木) 4 DAYS

DAY 1
DAY 2
DAY 3
DAY 4

The Year-Crossing hiking on in this year was Mt.Tsubakurodake!🌄 The weather forecasts during 12/30-1/2 on TV and web-based news were bad so I thought I need to cancel the schedule but I watched carefully some weather maps almost everyday until the time I left home, and decided to go there! The hut of Enzanso was very nice according to the reputation. I could make some great friends, hike on Mt.Tsubakurodake, have Omochi made by the owner on 1st January, watch beautiful sunset and sunrise with Morgenrot. This experience will become an unforgettable memory. 今年の年末年始は、昨年、中房温泉の予約が取れなかったので断念した、燕山荘で過ごしました。 前評判通り、本当に今まで史上最高の山小屋でした✨ 1/1の天気が悪く、下山を止めて延泊したお陰で、今回は登頂できないかと思っていた燕岳も登頂でき、燕山荘の元旦名物お餅つきのお餅もいただけ、たくさんの素敵なお友達もできて、久しぶりに心身が満たされる良い山行になりました。 天気予報は寒波到来で全く良くなく、キャンセルも考えたけど、天気図とにらめっこして、行けるかもしれないと諦めなくて良かった〜😭 これから年度末まで多忙になるけど、頑張るぞ〜 (燕岳登頂の写真、アップしました!)

活動の装備

アルパイン フォールディングポール
  • オスプレイ(OSPREY)
    AETHER 70 AG
  • その他(Other)
    X5Multi-functionalSportsMaskfor4seasonsBlackbyNaroo
    ELECOM 超感度スマートフォン用タッチペン(ノックタイプ) P-TPCNWH
  • ミズノ(MIZUNO)
    バイオギア/ハイネック・長袖SBLACK
    立山わかん大
    トリガーフィンガー オーバーミトン
    ザンバランエキスパートプロ
  • グリベル(GRIVEL)
    エアーテック・ニューマチック
  • ブラックダイヤモンド(Black Diamond)
    レイブンプロ
    100均
  • サーモス(THERMOS)
    山専用ステンレスボトル FFX-500
    クリマプラス200 ジャケット Men's
    ユニクロ(UNIQLO) ウルトラライトダウンジャケット
    ウインドブラスト パーカ Men's
  • シルバ(SILVA)
    レンジャーコンパス
    ミニ ヘッドランプ
    Smartwool Mountaineering
  • マジックマウンテン(MAGIC MOUNTAIN)
    ラックナーウールヒマラヤングラブ
  • その他(Other)
    bridgedale(ブリッジデイル) メリノライナー L ブラック