星田連山縦走

2024.06.22(土) 日帰り

DAY 1

案の定、雨は降ったが問題なし。 逆に久しぶりに雨降りの山行しました。 涼しいが、汗をかくので水分必須。3 L無くなりました。 できるだけ一気に回収できないかと思ったが、聞くところによると60座。無理すぎる。 また、残り物回収会しないと。 【アクセス】 鉄道 寝屋川公園 入山 星田    下山 【コース】 整備されているところもあるが、山が全体的に痩せ尾根で表面を覆う岩は脆弱でボロボロ崩れる。急登も多め。一部渡渉あり。 Traverse of Hoshida Mountains It started raining as forecasted at 3:00 PM. I went hiking on a rainy day for the first time in a while. It was cool, but sweating made hydration crucial. I drank 3 liters of water today. I've heard that the Hoshida Mountains have around 60 peaks. 【Access】 Entrance : Neyagawa park station Goal : Hoshida station 【Course】 Some parts of the mountain are well-maintained, but overall, it features narrow ridges with fragile rocks that crumble easily. There are many steep ascents and some sections require river crossings.