開聞岳(百名山7/100)

2022.10.25(火) 日帰り

DAY 1

昨晩は暴風が吹き荒れて、天気予報も全体的に荒れ模様の中、鹿児島だけは快晴予報、風も日が上がるにつれて止んでいきます。九州本島最南部の百名山、私にとっても九州の百名山踏破となります。☺️ 太平洋から聳り立つ素晴らしい独立峰で、頂上からの 360°ビューは圧巻でした。標高は低いですが百名山に相応しいお山でした。登山道もしっかりしており、 何の不安も感じませんでした。流石、薩摩富士🗻 今日のお湯♨️ ヘルシーランド 指宿 たまて箱温泉 鹿児島県指宿市山川福元3292番地 https://www.kagoshima-kankou.com/guide/10674 今日のお店🐟 道の駅山川港 活お海道「鶴の港」 鹿児島県指宿市山川金生町1番地10 https://io-kaido.com A storm blew last night, and the weather forecast was rough overall, but only Kagoshima is a fine weather forecast, and the wind will stop as the sun rises. It is one hundred famous mountains in the southernmost part of the main island of Kyushu, and for me, it will be a hundred famous mountains in Kyushu. ☺️ It's a wonderful independent peak rising from the Pacific Ocean, from the top. The 360° view was a masterpiece. The altitude was low, but it was a mountain suitable for 100 famous mountains. The mountain trail is also solid, I didn't feel any anxiety. As expected, Satsuma Fuji🗻