蔵王 樹氷ハイク (1日目) 地蔵山

2022.02.11(金) 日帰り

DAY 1
798 m

スノーシューを履いて樹氷シーズン真っ盛りの蔵王をスノーハイクしました。 1日目は時間の都合上地蔵山しか登りませんでしたが、晴天に恵まれて、真っ白な世界でたわむれているスノーモンスターたちを満喫することができました。 地蔵山山頂からは明日登る予定の蔵王最高峰である熊野岳がきれいに見えました。 (2日目に続く) Snow hiking in Zao where snow monsters are in the height of season. On the 1st day, we can only climb Mt. Jizo because of lack of time, but blessed by the blue sky, we could enjoy snow monsters who were playing in a white snow world. Mr. Kumano we will climb tomorrow can be seen beautifully from the summit of Mt. Jizo. (To be continued to day 2)

蔵王山・雁戸山・不忘山 蔵王温泉スキー場
Zao Onsen and Ski Resort
蔵王温泉スキー場 Zao Onsen and Ski Resort
蔵王山・雁戸山・不忘山 ロープウェイとゴンドラを乗り継いで地蔵山頂駅に到着
ロープウェイとゴンドラを乗り継いで地蔵山頂駅に到着 Arrived at Jizo Sancho Station by taking a ropeway and a gondola.
蔵王山・雁戸山・不忘山 樹氷がお出迎え
Snow monsters welcomed us.
樹氷がお出迎え Snow monsters welcomed us.
蔵王山・雁戸山・不忘山 地蔵山頂駅でトイレを済ませる。階段を下りる途中、ゴンドラのロープを動かす巨大なプーリーが見えた。
地蔵山頂駅でトイレを済ませる。階段を下りる途中、ゴンドラのロープを動かす巨大なプーリーが見えた。 Went to restroom in Jizo Sancho station before hiking. Huge pulleys which are driving gondola ropes can be seen from at stairs going down to the restroom.
蔵王山・雁戸山・不忘山 天気は良さそう。
Looks good weather today.
天気は良さそう。 Looks good weather today.
蔵王山・雁戸山・不忘山 地蔵山を望む。
Look at Mt. Jizo.
地蔵山を望む。 Look at Mt. Jizo.
蔵王山・雁戸山・不忘山 樹氷がもこもこ
Puffy-fluffy snow monsters.
樹氷がもこもこ Puffy-fluffy snow monsters.
蔵王山・雁戸山・不忘山 地蔵山に向けて出発。
Start for Mt. Jizo.
地蔵山に向けて出発。 Start for Mt. Jizo.
蔵王山・雁戸山・不忘山 父
Interesting shapes
おもしろい形 Interesting shapes
蔵王山・雁戸山・不忘山 写真を撮ってくれた
I was taken in a photo.
写真を撮ってくれた I was taken in a photo.
蔵王山・雁戸山・不忘山 太陽がうっすら
The wispy Sun
太陽がうっすら The wispy Sun
蔵王山・雁戸山・不忘山 ゴンドラ地蔵山頂駅を振り返る
ゴンドラ地蔵山頂駅を振り返る Look back at Jizo Sancho sta. of the gondola.
蔵王山・雁戸山・不忘山 おそらくこのモンスターは危険である。
おそらくこのモンスターは危険である。 Probably this monster is dangerous.
蔵王山・雁戸山・不忘山 棒や木の一方向に雪が付着してこういう形になる現象を「エビのしっぽ」と言うらしい。
棒や木の一方向に雪が付着してこういう形になる現象を「エビのしっぽ」と言うらしい。 A phenomenon that snow attaches on 1 direction of poles/trees and shapes this kind of object is called as "shrimp tail", I have learned.
蔵王山・雁戸山・不忘山 大きなエビのしっぽを目印に登る。
大きなエビのしっぽを目印に登る。 Ascend the slope guided by big shrimp tails.
蔵王山・雁戸山・不忘山 もこもこ。雲みたい
Puffy-fluffy.  Like clouds.
もこもこ。雲みたい Puffy-fluffy. Like clouds.
蔵王山・雁戸山・不忘山 山頂だろうか?
Summit?
山頂だろうか? Summit?
蔵王山・雁戸山・不忘山 振り返る。きれいな景色。
Look back. Beautiful view.
振り返る。きれいな景色。 Look back. Beautiful view.
蔵王山・雁戸山・不忘山 山頂に到着
山頂に到着 Arrived at the summit of mountain.
蔵王山・雁戸山・不忘山 地蔵山(標高1,736 m)
Mt. Jizo  (Alt. 1,736 m)
地蔵山(標高1,736 m) Mt. Jizo (Alt. 1,736 m)
蔵王山・雁戸山・不忘山 南東(熊野岳)方向
南東(熊野岳)方向 Direction of southeast (toward Mt. Kumano)
蔵王山・雁戸山・不忘山 南西方向
蔵王山・雁戸山・不忘山 晴れた
Covered by blue sky
晴れた Covered by blue sky
蔵王山・雁戸山・不忘山 熊野岳。明日登る予定の山。
熊野岳。明日登る予定の山。 Mt. Kumano. A mountain we plan to climb tomorrow.
蔵王山・雁戸山・不忘山 熊野岳山頂や中腹にいる人たちが見える。
熊野岳山頂や中腹にいる人たちが見える。 People who are on top or in middle of Mt. Kumano can be seen.
蔵王山・雁戸山・不忘山 あの人は何はを見ているのだろう。
あの人は何はを見ているのだろう。 What is that person looking at.
蔵王山・雁戸山・不忘山 熊野岳かっこいい。
Mt. Kumano. Cool.
熊野岳かっこいい。 Mt. Kumano. Cool.
蔵王山・雁戸山・不忘山 雲が立ち込めてきた。
Clouds is covering us.
雲が立ち込めてきた。 Clouds is covering us.
蔵王山・雁戸山・不忘山 登ってきた道を下る。
Descend the path we came up.
登ってきた道を下る。 Descend the path we came up.
蔵王山・雁戸山・不忘山 地蔵山頂駅へ向かう。
Heading to Jizo Sancho sta.
地蔵山頂駅へ向かう。 Heading to Jizo Sancho sta.
蔵王山・雁戸山・不忘山 樹氷の中を歩く人たちが見える。
樹氷の中を歩く人たちが見える。 People who are walking though snow monsters.
蔵王山・雁戸山・不忘山 薄雲の中を下っていく。
薄雲の中を下っていく。 Going down in the wispy cloud.
蔵王山・雁戸山・不忘山 どこを見ても素晴らしい。
どこを見ても素晴らしい。 How amazing wherever we look at.
蔵王山・雁戸山・不忘山 ゴンドラの駅近くまで降りてきた。
ゴンドラの駅近くまで降りてきた。 Had descended to near the gondola station.
蔵王山・雁戸山・不忘山 地蔵山頂駅。
Jizo Sancho station.
地蔵山頂駅。 Jizo Sancho station.
蔵王山・雁戸山・不忘山 ゴンドラに乗る。
Get on a gondola.
ゴンドラに乗る。 Get on a gondola.
蔵王山・雁戸山・不忘山 樹氷がたくさん。
A lot of snow monsters.
樹氷がたくさん。 A lot of snow monsters.
蔵王山・雁戸山・不忘山 スキー/スノーボードの樹氷コースを横切る。
スキー/スノーボードの樹氷コースを横切る。 Going across a snow monster course for skiing/snowboarding.
蔵王山・雁戸山・不忘山 ゴンドラとロープウェイを乗り継ぎスキー場山麓へ。
ゴンドラとロープウェイを乗り継ぎスキー場山麓へ。 Arrived at the base of Zao Onsen and Ski Resort by taking the gondola and ropeway.
蔵王山・雁戸山・不忘山 今日は下の駐車場が満車で上の駐車場に車を停めたので、そこまで登る。
今日は下の駐車場が満車で上の駐車場に車を停めたので、そこまで登る。 Going up to a parking lot located higher than the base because I parked my car there due to full of parking lot of the base today.
蔵王山・雁戸山・不忘山 蔵王温泉の街並み
The steetscape of Zao onsen.
蔵王温泉の街並み The steetscape of Zao onsen.
蔵王山・雁戸山・不忘山 駐車場到着。登るのが大変だった。明日は朝早く来てロープウェイ近くの下の駐車場に停める!!
Arrived at the parking lot.  So tired coming up here.  Tomorrow, we will try to get the parking lot in the base near the ropeway, coming in the early morning!!
駐車場到着。登るのが大変だった。明日は朝早く来てロープウェイ近くの下の駐車場に停める!! Arrived at the parking lot. So tired coming up here. Tomorrow, we will try to get the parking lot in the base near the ropeway, coming in the early morning!!
蔵王山・雁戸山・不忘山 つららができていた。(2日目に続く)
An icicle has been made.  (To be continued to Day 2)
つららができていた。(2日目に続く) An icicle has been made. (To be continued to Day 2)